۱۳۸۸ آبان ۶, چهارشنبه

رهبر ایران: ساعتی پس از انتخابات به مخالفان پیام دادم


رهبر ایران: ساعتی پس از انتخابات به مخالفان پیام دادم

عکس از دفتر نشر و حفظ آثار آیت الله خامنه ای
آیت الله علی خامنه ای فاش کرده است که ساعتی پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران به طور خصوصی برای رهبران مخالفان دولت پیامی هشدارآمیز فرستاده است.
رهبر ایران روز چهارشنبه ۶ آبان (۲۸ اکتبر) در جمع گروهی از "نخبگان علمی - فرهنگی" گفت: "در همان ساعات اول به آنها پیغام خصوصی دادم که شما در حال شروع برخی مسائل هستید، اما دیگران از آنها سوءاستفاده می کنند و شما نمی توانید ماجرا را کنترل کنید و همان طور هم شد".
در گزارشی که دفتر آقای خامنه ای از دیدار او با نخبگان منتشر کرده، نامی از مخاطبان این پیغام خصوصی برده نشده اما به "صحنه گردانی" و "میدان داری" برخی از "عناصر خود نظام" اشاره شده است و به نظر می رسد که منظور او رهبران جناح اصلاح طلب و نامزدهای رقیب آقای احمدی نژاد باشد.
آیت الله خامنه ای با اشاره به سخنرانی اش در نمازجمعه بعد از انتخابات گفته است: "ابتدا پیغام خصوصی و نصیحت لازم داده شد اما وقتی انسان ناچار می شود، برخی مسائل را علنا نیز ابراز می کند".
بیگانگان محیط های دانشگاهی و دانشجویی را آماج توطئه قرار داده اند تا به هر شکل ممکن در روند فعالیت های علمی اختلال ایجاد کنند و جوانان عزیز و باهوش نباید بگذارند این تیر دشمن به هدف بخورد
آیت الله علی خامنه ای
'بزرگترین جرم'
رهبر ایران "زیر سئوال بردن اصل انتخابات" را "بزرگترین جرم" خوانده و گفته است: "همان فردای انتخابات عده ای بدون دلیل و استدلال، آن انتخابات عظیم را دروغ خواندند، آیا این جرم کمی است"؟
به نظر می رسد اشاره آقای خامنه ای به اطلاعیه هایی است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی روز پس از انتخابات صادر کردند و در آن ها، نتیجه اعلام شده انتخابات را "مهندسی شده"، "مضحک و شگفت" و ناشی از "شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما" خواندند.
اکنون رهبر ایران می گوید: "دشمن هم از این بی انصافی حد اکثر استفاده را کرد و در داخل هم عده ای که از اول با نظام اسلامی موافق نبوده اند... فرصت را مغتنم شمردند و آن حوادث پیش آمد".
او از برخی مطبوعات داخلی ایران هم انتقاد کرده است که به مسائل "فرعی" دامن می زنند و از مسئله اصلی که به گفته او "حضور پر عظمت و نصاب شکن مردم" در انتخابات است کمتر سخن می گویند.
آیت الله خامنه ای همچنین ظاهرا در اشاره به حرکت های اعتراضی که اخیرا به طور مداوم در دانشگاه های ایران صورت می گیرد گفته است: "بیگانگان محیط های دانشگاهی و دانشجویی را آماج توطئه قرار داده اند تا به هر شکل ممکن در روند فعالیت های علمی اختلال ایجاد کنند و جوانان عزیز و باهوش نباید بگذارند این تیر دشمن به هدف بخورد".
او در بخشی از سخنان خود در باره "انتقاد از رهبری" هم گفته است: "هم اکنون نیز انتقادهایی بیان می شود و بنده هم آنها را دریافت می کنم".
در گزارش منتشر شده توسط دفتر آقای خامنه ای، مشخص نیست که آیا این جمله در پاسخ به سئوال حاضران مطرح شده است یا رهبر ایران خود لازم دیده است که به این نکته اشاره کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

بايگانی وبلاگ